onsdag 7. april 2010

Krymping av hv-lageret mitt

Som mange kanskje har fått med seg, administrer jeg Hemmelig venn-gruppaTrådsnella. Det tar hver måned en del tid, og i dag er jeg i hemmelig venn-"modus". Tildelingsmeldinger skal sendes ut i morgen, så da går det litt tid med til det.

Har deltatt på hemmelig venn siden mai 2008, og på den tiden har jeg fått 19 pakker. Må innrømme at jeg ikke alltid er like flink til å "gjøre om" garnnøster, stoff og annet til ferdige produkter. Men det skal jeg gjøre noe med!

I april er det to år siden Hemmelig venn på Trådsnella startet opp, og jeg har utlyst en konkurranse. Meningen er å vise fram ting laget av gavene, nettopp for å få krympet lageret litt. Og ikke minst omdanne gavene til fine ting!

I dag fant jeg fra pakken fra september 2008 - det er jo nesten flaut at den har ligget så lenge! Den gangen var jeg i startgropen på hekling, og ønsket meg heklegarn, og det fikk jeg. Av en eller annen grunn tenker jeg kanskje at jeg skal lage noe veldig "fint" eller "spesielt" av hemmelig venn-gavene. Og så blir det liggende da...

Nå er jeg i gang med grytekluter, og selvsagt burde dette vært laget før påske. For det er skikkelig vårlige farger. Og nydelig garn å hekle av! Har ikke forsøkt det før, og er slett ikke sikker på om noen av Oslo-butikkene har det. Cotton Sport fra Idena heter det - deilig og mykt!

4 kommentarer:

EllenSand sa...

Hemmelig venn er koselig. Det har jeg også deltatt på:)
Jeg likte godt oppskriften på grytelappene dine. Stlig måten man hekler ut fra hempa. Dette fikk jeg lyst til å prøve, men må vel gjør ferdig kjolen min først :)

Tovepia sa...

Takk for hyggelige kommentarer;)
Høres trivelig og spennende ut med hemmeligvenn-gaver;)
Du får flotte grytekluter!
Jeg veksler mellom hekling og strikking i ett kjør;)
Kos deg og nyt vårsola, håper du har den;) klem fra meg;)

Jorun sa...

Hi hi... Ja jeg kjenner meg igjen...
Jeg kjøper, eller får gaver... planlegger hva jeg skal lage, men siden jeg planlegger mye raskere enn jeg hekler, får jeg ikke gjort alt. Og så blir det liggende da...
Men gryteklutene blir jo fine da, med skikkelig friske farger.

Barbros lille atelier sa...

Så gøy med hemmelig-venn:-)
Synes du er supereffektiv, jeg. Alt du får gjort. Her blir det stort sett med tanken.

Tusen takk for koselig hilsen!

Klem