lørdag 23. januar 2010

Koselig snelletreff

I dag har jeg vært på et koselig snelletreff! Jeg har jo fortalt om dette "fenomenet" før - det kalles snelletreff når sneller/medlemmer på håndarbeidsforumet Trådsnella treffes. Vi traff hverandre på Mauds Garn hvor det var tid for en liten handel for de som ville. Jeg og moren min kom sent, så jeg var flink å gikk ut derfra uten et eneste garnnøste. Kun et oppskriftshefte, Mauds Hjerte, med 15 sokkevarianter for liten og stor ble med meg hjem.

Etter handlestoppen hos Mauds, dro vi hjem til Jannie som hadde invitert til treff denne gangen. Åtte håndarbeidsglade damer var vi der, og vi koste oss med strikking, masse prating og god mat. Bente, som jeg har truffet på flere snelletreff, var så kjempesnill at hun hadde spart opp over 30 kaffeposer til meg. Jeg er ingen kaffedrikker, så hun har drukket koffeinfri kaffe i lang tid for at jeg skulle få den rette grønnfargen! Kanskje lurer du på hva jeg skal med disse posene? Du får nok lure en stund til, men noe praktisk og fint skal det bli!

Jeg er ferdig med strikkingen på OL-genseren til Andreas, så nå er det festing av tråder som gjenstår før monteringsjobben starter. Jeg startet på et sokkepar, for på snelletreff må man ha med enkelt strikketøy for praten og kosen er vel så viktig!

2 kommentarer:

Berit T sa...

Hei.
Så kjekt ar dere treffes og utveksler oppskrifter, ideer og har det sosialt sammen.
Helt sikkert høy trivselsfaktor
Ha en fin søndag.
Spennende hva du skal bruke kaffeposene til, men har en anelse, har sett slikt før en gang.

Linda sa...

Så kjekt det må vera å treffast slik. Spennande å høyra kva du skal bruke kaffiposane til.