søndag 31. januar 2016

Vårstemning

I dag skinner sola fra blå himmel, det er fem varmegrader, og bare små snøklatter ligger igjen på det grønne gresset. Riktig vårstemning, men det tar vel ikke så lang tid før vinteren er tilbake...


I går fikk jeg kjøpt perleblomster, det er noen av de vakreste og koseligste vårblomstene jeg vet om.


I går skulle Karoline i gullbryllupet til Martins besteforeldre, og hun kjøpte en boblevase som hun laget en bukett til.



Vi er vel ingen blomsterbindere noen av oss, så her gjaldt det å samarbeide...


Det ble en vakker liten bukett med roser, brudeslør og gullfargede sløyfebånd. 


Blikkfanget i buketten var et hjerte Karoline lagde etter tips fra meg. Hun startet med å forme et hjerte av ståltråd i to runder, deretter surret hun tykt ullgarn rundt. Hvitt brudetyll ble klippet i strimmel og surret rundt, før det ble avsluttet med surring med gullfarget ståltråd som var tredd med hvite perler. To "stilker" ble laget av ståltråd som så ble stukket ned i buketten, og hjertet kunne lett formes så det fulgte formen på buketten. Det ble en riktig vakker bukett, og selv om eldre mennesker har vaser nok, synes jeg boblevasen har en god form som egner seg til buketter fra hagen eller grøftekanten. Tror jeg ønsker meg en slik vase selv...

---

Jeg er frustrert over at linking fra blogginnleggene til Fb ikke fungerer lengre. Tidligere har jeg kunnet velge et bilde fra blogginnlegget som kommer opp sammen med linken. Nå får jeg tre bildevalg. Først et bilde av noen ovale smykkesteiner, bla i grønt. Deretter et sorthvitt bilde av noen kvister/trær. Og til slutt headerbilde til bloggen. Hvor kommer disse bildene fra? Og hvordan kan jeg få tilbake mine egne bloggbilder når jeg linker. Noen som vet?
Jeg har forsøkt å lete etter bildene i bloggen min, og fant de to ukjente som bilder fra siste innlegg i to blogger jeg hadde i blogglisten. Den ene i et innlegg fra en måned siden, den andre i et innlegg fra fem måneder siden. Jeg fjernet bloggene fra blogglisten, og forsøker om det nå blir riktig når jeg linker. Men fortsatt henger bildene igjen. Fryktelig irriterende!!!

2 kommentarer:

Swissie sa...

Så nydelige blomster, Heidi! Både de vårlige perleblomstene og den herlige rosebuketten.
Ønsker deg og dine en fin søndag videre,
hilsen Liv i Sveits

Strikkelene sa...

Nydelige blomster :) Her oppe i nord er det lite som minner om vår, men sola har dukka opp igjen :)