fredag 10. juli 2015

Hjemmeferie

Nå har jeg hatt en del uker hjemme, først etter studieslutt, og fra juli også fri fra jobben. Det har blitt mye avslapning og håndarbeid, og været har vært både flott med noen dårlige dager innimellom.


Hvervenbukta ligger ikke langt unna oss, så Andreas og jeg dro dit for å spise lunsj en dag.


Oslo har mange flotte øyer man kan besøke med båter, og det er alt for lenge siden vi har vært på Hovedøya. I ungdommen dro jeg ofte ut dit på ettermiddager og kvelder, og en av dagene dro vi ut dit på ettermiddagen. Nå går båtene til øyene fra Aker Brygge/Rådhuskaia, før i tiden gikk båtene fra Vippetangen. Man kan se på Klosterruinene på Hovedøya, og det er mange sjeldne blomster der. 

Det var deilig med ferske reker!


To håndarbeidstreff ble det i forrige uke. Først var jeg på Amandatreffet på Egon, hvor Karin kom ut på kvelden med fly fra Tromsø.


Forrige torsdag traff jeg Karin igjen på Egon, men da satt vi ute. Kirsten kom også, og vi hadde et par hyggelige timer sammen i sola og vinden.


En ny tur på Hvervenbukta ble det, og jeg hadde med meg hekletøyet. 


Andreas og Svein testet badevannet, vissnok 20 grader, men de syntes det var kaldt.


Mamma har vært hos oss til grilling, da satt vi i skyggen. 


Og jammen ble det en spontantur på Paul McCartney-konsert også! Vi fikk tak i flotte billetter i siste liten, og hadde en fantastisk konsertopplevelse.


Nå står vi på farten for å dra til Sørlandet på hytta. I morgen kommer Karoline etter med kjæresten Martin, og vi gleder oss til fine familiedager i en ukes tid. Myrtel blir igjen hjemme, men får jevnlig besøk av en fra Kattevakten. Så nå er det slutt på hagelivet for henne for en stund framover. 

1 kommentar:

Rigmor sa...

Trivelig blogg å lese Heidi :) skriver så fint du, fine bilder også. Ser utsom at du har fine sommerdager - kos deg videre :)