søndag 14. juli 2013

Flotte dager på Larkollen

De siste fire somrene har vi feriert på Larkollen Camping. De to første årene i mange uker i et stort gammelt 70-talls retrotelt, de to siste årene har vi delvis bodd i campinghytte, men samtidig hatt teltet oppe. Vi valgte å ta ting litt på sparket i år, og var heldige å få to campinghytter i to perioder den siste uken. Da det samtidig var kjempeflott vær kunne det ikke vært bedre! Attpåtil fikk Andreas fine dager hvor han traff igjen både "gamle" campingvenner og fikk enda flere kjente.

Karoline og Andreas kom hjem fra en deilig ferieuke på Skiathos lørdagen, og søndag dro vi utover til Larkollen. Det første døgnet skulle vi bo i den største campinghytta. Sola skinte og varmet, så vi koste oss på terrassen. Jeg hadde selvsagt strikketøyet framme, men tok også i bruk den nyinnkjøpte Ipaden.

Vi ruslet selvsagt rundt og var på strendene som omkranser campingen. De store bildene viser kiterstranda som ligger på østsiden av campingen, mens de små bildene viser Oslofjorden med Vestfold i bakgrunnen.

På kvelden var det grilling, og for å få full utnyttelse av kveldsola flyttet vi oss fra terrassen til den lille hagen på siden av hytta.

Mandag dro Karoline og Svein først hjemover ganske tidlig. Karoline har fått jobb på Økonomisko på Senter Syd her på Mortensrud og skulle ha sin første arbeidsdag. Vi valgte å bli igjen litt på campingen før vi reiste hjemover så Andreas fikk sett på VGs sommershow og vært sammen med vennene sine.
Allerede tirsdag dro vi tilbake til Larkollen og installerte oss i en av de vanlige campinghyttene. Denne dagen var ikke været fullt så strålende, men vi var likevel mye ute.

Og selvsagt ble det grilling om kvelden!

Onsdag var det knallvær igjen. Karoline dro hjemover for å jobbe, så det ble litt kjøring fram og tilbake for Svein. Andreas fartet selvsagt rundt med venner, mens jeg koste meg i sola med strikketøy, Ipad og lesestoff. Svein og jeg tok en tur til Langstranda som ligger på vestsiden. Den har herlig sandstrand, men vannet var for kaldt for bading.

Torsdag var det ny avslappingsdag med kjempeflott vær. Plassen ved hytta har tilgang til både sol og skygge, og jeg må innrømme at jeg foretrakk å sitte i skyggen under trærne deler av dagen.

Når man er på camping og ikke har egen plass, må man igrunnen blåse litt i om man sitter på utstilling. Det gjør vi, og det gjorde vi da vi teltet også. Det er artig å se på livet og folkene som rusler rundt, og etter en del år på Larkollen kjenner vi igjen de som går forbi.

Vanligvis er det en del vind på Larkollen og spesielt på stranda øst for campingen. Den kalles gjerne kiterstranda, og det pleier å være masse kitere i sundet. Denne dagen var det utrolig rolig på stranda, så vi tok en tur dit på ettermiddagen.

Det var veldig lavvann, så jeg ruslet ut til den vesle øya som jeg tror kalles Danmarksøya.

I kveldingen koste vi oss med reker fra Thorvaldsen, før det ble et slag yatzy før sengetid.

Fredag var det hjemreise etter fine dager på Larkollen. Det var sjeldent fint vær med mye sol og varme. I år får vi ikke deltatt på Larkolluka som begynner i dag. Men kanskje til neste år, da er hotellet ferdig også...

Vi stoppet i Son på hjemveien. En koselig liten by! Italiensk is og en tapastallerken ble spist hos Galleri Soon, der var det skikkelig sommerstemning med dype sofaer å slappe av i.