fredag 5. april 2013

Angoralue med rullekant - FWSS look-a-like

Ligger fortsatt mye etter med å vise ting fram i bloggen, så her kommer en angoralue med rullekant jeg har strikket til Karoline. I løpet av vinteren var det en god del som jaktet på oppskrift og garnalternativ for å lage sin versjon av den populære FWSS-luen.


Luen er strikket i Angora Fino, og det gikk med ca 25 gram (halvt hespe). Jeg kjøpte garnet på Tjorven Garn, og mener jeg betalte 116 kr for et hespe. Det lønte seg å kjøpe garnet på Tjorven, fordi de ligger vesentlig rimeligere i pris. Eksempelvis er utsalgsprisen 185 kr i butikken hvor jeg jobbet. Prisforskjellen tror jeg er at Tjorven kjøper garnet direkte, så et ledd spares, og det kan vi kunder nyte godt av.


Kjøpte egentlig en oppskrift på Tjorven også, men forandret en god del på den. Både i antall cm før fellingen startet, og ikke minst hvordan jeg felte. Ble fornøyd, men kunne evt strikket et par cm ekstra før fellingen startet.


Nå er jo vinteren på hell, men dette er en fin liten vårlue.

2 kommentarer:

Ruths datter sa...

Kjempesøt lue,og takk for tips til Tjorvengarn.
Klem

Strikkelene sa...

Lekker lue :) Har aldri prøvd det garnet, men det ser flott ut.

Ha en fin søndagskveld