torsdag 26. august 2010

Kaosdag og kortkveld

I dag ble det litt uventet kaos som stjal en del verdifulle timer fra konfirmasjonsforberedelser. Svein og jeg skulle avgårde for å bestille kake og handle noe mat, og så startet rett og slett ikke bilen. Kaker ble bestilt over telefon, og nytt forsøk med bilen, som så gikk helt greit igjen. Da vi kom ut med fulle handleposer, ja, da var det bare noen stusselige lyder, og det var tydelig at bilen ville ikke starte.
Ja, så ringte vi Mamma som var på hjemveien fra rekreasjonsopphold på Lillehammer, og så tok vi drosje hjem dit og møtte henne og spiste litt. Hun kjørte oss ned til der bilen sto, kjæresten til søsteren min kom for å kjøre meg hjem, og Svein ventet på NAF. NAF-dama konkluderte med at bensinpumpa antakeligvis måtte skiftes, men fikk bilen igang ved å dunke i bensintanken mens Svein startet bilen samtidig (kan brukes noen få ganger som kriseløsning...), og Svein fikk dratt avgårde og lånt bilen til Steinar.
Dette var akkurat det vi ikke trengte rett før konfirmasjonen pga masse handling og kjøring, men pga engler i familien ordnet det seg heldigvis.

Vel hjemme roet det seg ned, og Karoline og jeg har drevet med kortlaging. Hun lager konfirmantkort til venninnene sine, og jeg har hjulpet til med bla å sy fast blonder, pengelommer osv. De er lekre og stilrene sånn de er nå, men i morgen skal hun pynte med en del blomster og stæsj.

I morgen blir den store handledagen, heldigvis har vi lånt bil med god bagasjeplass, og så skal de kakene vi skal bake selv fikses. Fortsatt har jeg kort til Karoline igjen fra oss, og sangen er ikke påbegynt... Det er bare litt av det som fortsatt står igjen på "listen" før den store dagen kommer.

Ingen kommentarer: