torsdag 13. mai 2010

17. mai-mamelukk

I dag har jeg fått ferdig en 17. mai-mamelukk. På Norge123-gruppa Mamelukkenes venner er det en 17. mai-konkurranse, og da måtte jeg selvsagt lage et bidrag.

Denne er litt annerledes enn de andre mamelukkene jeg har heklet. Dette er en oversettelse Ellen fra Ellens Heklekrok har laget av den svenske Svea Lilja-mamelukken som sto i et svensk ukeblad på 80-tallet en gang. Den har en rysjekant nederst, en kant jeg sikkert kommer til å bruke til andre ting senere.

17. mai-sløyfa er løs, så den kan lett tas av. Fester jeg noe annen pynt senere, kan den lett få et maritimt preg.

Kr. Himmelfartsdag har vært grå og kjølig hos oss, så det har blitt inneliv.

3 kommentarer:

Tovepia sa...

Hei, så flott den var! Husker jo i fjor da du produserte det ene etter det andre flotte til 17.mai! Her har vi hatt kjempevær, så jeg har sittet ute for første gang i år, og det har vært herlig;)
Ha ei flott helg, kos deg masse og klem fra meg;)

Linda sa...

Så fin den er! Flotte farger på en mamelukk:-) Sløyfen gjorde susen synes jeg:-)

Barbros lille atelier sa...

Så artig den var! Stilig med den sløyfen!

Klem