mandag 23. november 2009

Hemmelig venn-gave

I dag kom hemmelig venn-gave for november/desember i postkassa. Jeg fikk tre nøster Spire-garn, som jeg ikke har forsøkt før, i julefarger hvitt, rødt og sort. Gjestal kaller det peruviansk ull, og det ligner en del på tynt alpakkagarn. Garnet er ganske tynt, og hvert nøste inneholder ca 250 meter. I tillegg fikk jeg et oppskriftshefte til Spire-garnet, og her er det en del toving. Anbefalt pinnestr er 5 på enkelt garn, og så stor forskjell på garntykkelse og pinnestørrelse har jeg ikke forsøkt før. I pakken lå også to søte små engler.

I dag er det en måned til lille julaften, så det er absolutt på tide å tenke julegaver og julepynt. En julegave ble klar i dag, og nå starter jeg på en ny når tv-kvelden starter.

3 kommentarer:

Elins systue sa...

Mye fine strikkerier her

Loppelill sa...

Så flott gave da. Blir spennende å se hva du lager av det :)

Britaiskogen sa...

Samme her, julegavene er under produksjon. Bare så synd at vi må være forsiktig med å publisere det..